Laatste etappe - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen - WaarBenJij.nu Laatste etappe - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen - WaarBenJij.nu

Laatste etappe

Door: Louwe Kater

Blijf op de hoogte en volg Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen

26 Juni 2015 | Duitsland, Berlijn

De reis door Polen is in vele opzichten goed verlopen. De wegen zijn nieuw en erg goed. Het is niet langer een lint van dorpen en hindernissen. In dat opzicht is de ontwikkeling van dit land in de laatste 10 jaar hard gegaan. Of het een vooruitgang is ligt natuurlijk aan het perspectief waaruit je kijkt. De economische groei en welvaart brengt de gejaagdheid en haast die we ook in ons eigen land zien. De rust van de dorps bewoners en de akkers en velden zie je minder dan voorheen. Het is een prachtig land dat is een zeker ding.

We hadden opnieuw een lange dag om het land te door kruizen. Vertrokken wij relaxed om 09:30, we moesten flink doorzetten tot 23:30 om de Berlinner Ring te bereiken. Dit om vrijdag met de koffie thuis te kunnen zijn. Dit alles eis en wederdienende.

Vrijdag 06:00 opstaan, wassen en ontbijt. Vers brood , smaakvol en om 07:30 start de laatste ettappe. We hopen vandaag de reis af te ronden met ca 4465 km door 7 landen.
We bezochten drie kerken een voor- & naschoolse opvang en een zelfstandig wonen project. We ontmoeten oude en nieuwe contacten stuk voor stuk aardige en bijzondere mensen met elk een bijzonder en inspirerend verhaal. Goed om dit te doen.
ca 1700/1800 bijbels en literatuur. 40/50 paar nieuwe schoenen, zakken met (kinder) kleding, speelgoed en een nieuwe trampoline voor de kinderen in Valea. Wat zij ze er blij mee!

De hartelijke groeten aan allen die ons reisverslag hebben gelezen. Bedankt voor de vele sms-jes en berichtjes. Dank voor het meeleven en meebidden voor deze reis. Hartelijke groeten aan de kinderen thuis en niet te vergeten de kinderen, meester en juffen van de Vuurbaak.

We zijn dankbaar voor de mogelijkheid om dit te mogen en kunnen doen. Ik sluit het het met de woorden van Paules aan de gemeente van Efeze.

Efeziërs 3:14-21 SV

14 Om deze oorzaak buig ik mijn knieen tot den Vader van onzen Heere Jezus Christus, 15 Uit Welken al het geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt, 16 Opdat Hij u geve, naar den rijkdom Zijner heerlijkheid, met kracht versterkt te worden door Zijn Geest in den inwendigen mens; 17 Opdat Christus door het geloof in uw harten wone, en gij in de liefde geworteld en gegrond zijt; 18 Opdat gij ten volle kondet begrijpen met al de heiligen, welke de breedte, en lengte, en diepte, en hoogte zij, 19 En bekennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot al de volheid Gods. 20 Hem nu, Die machtig is meer dan overvloediglijk te doen, boven al wat wij bidden of denken, naar de kracht, die in ons werkt, 21 Hem, zeg ik, zij de heerlijkheid in de Gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot alle eeuwigheid. Amen.

Groeten,
Tiemen, Hein, Freek, Daniel, Johannes en Louwe

• 26 Juni 2015 - 10:23

Jelte:

Prachtig, dit is indrukwekkend om dit te lezen. Soms dot het mij denken aan het boek: Don Camillo in Rusland. Maar dat is echt rooms. Jullie reis is zeer gezegend en jullie zijn zeker ook weer dankbaar om thuis te zijn. Ik heb respect voor jullie vermogen om zo lang in de auto te zitten, ik wordt al doodmoeg van een trip naar Kaapstad, (1500km)
    Maar goed het doel stimuleert gezonde vermoeidheid waarschijnlijk.

Groete Thuis

Jelte de Vries