Lange reisdag met mooie stops - Reisverslag uit Volitsa, Oekraïne van Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen - WaarBenJij.nu Lange reisdag met mooie stops - Reisverslag uit Volitsa, Oekraïne van Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen - WaarBenJij.nu

Lange reisdag met mooie stops

Door: Louwe Kater

Blijf op de hoogte en volg Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen

23 Juni 2015 | Oekraïne, Volitsa

Het is inmiddels dinsdagmorgen, we zijn alweer onderweg. NL tijd om 06:00 uur opgestaan en na het ontbijt om 07:30 vertrokken. We hadden een parkeerplaats bij een druk bezochte pomp. Veel mensen en veel toezicht, dat is een ideale combinatie voor sommigen om lekker te slapen, anderen lezen in zo'n nacht een boek uit.

De reis door en langs de karpaten is erg mooi. Prachtige vergezichten en een mooie hangbrug over een rivier. Een ideale plek om even te rusten en te genieten van een kop koffie.

De wegen in Oekraïne varieren van slecht tot erg, heel erg slecht. Onze gemiddelde snelheid lag onder de 60km. De camper heeft het zwaar met klimmen in de bergen, en de gaten, kuilen, sporen en stukken geen weg houden ons op. Na een rit van 13 uur zijn we gestrand 330 km voor Рея (reya)

Tiemen onze Chefkok gaf de keuze uit wortelen of prei. Tja dat is niet moeilijk. Als je na 13 uur stofbijten een warme hap krijgt aangeboden dan ligt het voor de hand de wortelen voor een andere keer te bewaren. Een prima kok, die Tiemen.

Een mooie dag, zon en warm. We hopen vandaag twee adressen te voorzien van bijbels en literatuur.

Hartelijke groeten,

• 23 Juni 2015 - 08:30

Arjan:

Mooie reis zo!
    Wat ik mij alleen afvroeg, in welke taal zijn die bijbels die jullie mee genomen hebben dan?

• 23 Juni 2015 - 08:54

Ton Van Maanen:

Het is weer een hele belevenis en het is allemaal heel herkenbaar. Willen jullie de mensen in Reya en Zithomir de groeten doen. En hebben jullie nog sneeuw gehad in de Karpaten?

• 23 Juni 2015 - 08:55

Stichting Hulp Aan Verdrukte En Vervolgde Christenen :

Beste Arjan,
    Hongaars, Roemeens en Russisch

• 23 Juni 2015 - 09:33

Agnes:

Louwe, jij schrijft deze stukjes, nu weet ik t zeker. Want jij lust geen wortels. Haha!

• 23 Juni 2015 - 13:52

René:

Deze route al vaker gereden, zeker de moeite waard om daar niet te snel door te rijden. Doe ook namens mij de hartelijke groeten aan Walec met vrouw en kinders, Jan en Margreet en vergeet Kees ook niet een bezoek te brengen.

• 24 Juni 2015 - 08:36

Johan Van Bloois:

goede reis mannen nog last van de corruptie?

Tags: Zytomir, rivne, reya