Voorbereidingen reis naar Archangelsk - Reisverslag uit Tollebeek, Nederland van Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen reis naar Archangelsk - Reisverslag uit Tollebeek, Nederland van Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen reis naar Archangelsk

Door: RLK

Blijf op de hoogte en volg Stichting Hulp aan Verdrukte en Vervolgde Christenen

26 Maart 2017 | Nederland, Tollebeek

In de afgelopen weken zo nu en dan contact om de reis voor te bereiden. De voorgenomen reis van vorig jaar, naar Archangelsk gaat dan nu toch door.
Vrijdagavond 19:00 uur verzamelen bij de schuur, en de bijbels en boeken inladen. twee bestuursleden, Pauw en Albert hebben de voorbereidingen getroffen. Alles staat keurig klaar. 2 stapels van 490 kilo. Bijbels en Christelijke literatuur voor de kerken in Archangelsk en Ivanovo staan klaar. Wij beginnen met sjouwen, uitpakken en het opbergen van de kostbare waar in de banken, kasten etc. Een hele klus maar de stemming zit er al snel goed in. Even later komt de voorzitter van de stichting, Riekelt Kaptein ook een handje helpen. Riekelt Kaptein (mijn schoonvader) is een zeer ervaren reiziger. Hij doet dit werk al ruim 30 jaar en heeft vele kerken bezocht. Je zou verwachten dat hij met zijn 74 jaren het nu aan de jongere generatie overlaat? Zeer zeker niet, de plannen voor zijn eigen reis naar Moermansk worden al druk besproken en voorbereid. Het werk is en blijft belangrijk, en ook Riekelt gaat dit jaar - Deo Volente - een reis maken.

Naar goede gewoonte lezen we samen een gedeelte uit de bijbel, spreekt de voorzitter een kort woord over het doel van de reis en de noodzaak daarvan. Daarna gaan we samen in gebed en vragen wij de Here een zegen over de reis.

Dinsdag 28 maart vertrekken, 18:00 uur verzamelen bij het pand van Bakker Bedrijfsartikelen aan het inschot te Urk.

Via deze blog en reisverslagen kunt u ons volgen. Denk aan ons, bid voor ons en voor een behouden reis. Bid voor onze broeders en zusters in Rusland. Een hartelijke groet, namens Johan, Tiemen, Hein en Louwe

• 27 Maart 2017 - 06:16

Ton Van Maanen:

Beste reizigers, wij wensen jullie Gods onmisbare zegen op deze reis en het is een reis om naar uit te zien. we hopen voor jullie dat een bezoek aan Mezin er ook nog in kan zitten want dat is een bijzondere tocht vanaf Archangelsk. Wij hopen digitaal met jullie mee te reizen en doe pastor Alexander ook de groeten van ons.
    Ook wil ik vragen of jullie willen informeren naar "oma" dat is een oude Duitse vrouw en die hebben we ook een luisterbijbel toegestuurd, alleen hebben we nooit een bevestiging gekregen dat hij ook is aangekomen.

Met vriendelijke groet
    Ton van Maanen

• 27 Maart 2017 - 19:07

René Vos:

Een gezegende reis toegewenst en een behouden thuiskomst. Wij zullen jullie in het gebed gedenken.

Grt René

• 27 Maart 2017 - 22:50

Areke:

Dag lieve broeders,
    Wàt een onderneming! Geweldig

• 29 Maart 2017 - 21:23

Sijmen Kater:

Lieve va (louwe kater)

Mijn meester vond het geweldig dat je dit ging doen
    Ik had hem verteld dat je gister weg ging naar Rusland hij zei daar wil ik ook nog wel eens naar toe

Groetjes sijmen